פרטים ראשוניים על מנת לפתוח תיק עוסק פטור
אז כיצד להוציא עוסק פטור? רוב האנשים בארץ ואף בעולם מעדיפים לעבוד כשכירים, לשמור על ראש קטן ולעבוד מ – 8 עד – 5. מבחינה מסוימת מדובר על שקט תעשייתי, אין צורך לדאוג לכלום רק להגיע בזמן לעבודה ולעשות את כל המטלות הדרושות. אך הבעיה היא שלא לכולם מתאים אורח החיים הזה, לא כל אחד מסוגל לחיות בתוך מסגרת ידועה מראש או להיות כפוף למנהל כזה או אחר. לכן אם החלטתם לצאת ממעגל השכירים ולהצטרף למעגל העצמאיים מגיע לכם קודם כל – מזל טוב! השלב הבא, יהיה להבין מה צריך לעשות כדי לפתוח תיק עוסק פטור. חשוב להבין שניתן לעשות צעדים אלו בצורה עצמאית, או לחסוך לעצמכם את כאב הראש ולגשת ישר לרואה חשבון שיעשה עבורכם את כל הסידורים
כל הפעולות שיש לבצע על מנת להוציא עוסק פטור
הדבר הראשון שעומד בראש הרשימה הוא דיווח לרשויות, הדבר כולל דיווח למס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי.
- פתיחת תיק במס הכנסה – הדבר החשוב ביותר שצריך לדעת הוא כי אין צורך להגיע פיזית למשרדים של מס הכנסה, אלא ניתן להסתפק בשליחת פקס בלבד. ניתן להוריד את הטופס המתאים מהאתר של מס הכנסה, למלא אותו כהלכה ולבסוף לשלוח אותו למשרדי מס הכנסה המשתייכים לאזור מגוריכם.
- פתיחת תיק במס ערך מוסף (מע"מ) – לעומת פתיחת התיק במס הכנסה, כאשר מדובר על משרדי המע"מ יש צורך להגיע לשם פיזית. גם במקרה הזה יש צורך לברר מראש לאילו משרדים אתם משתייכים, על מנת למנוע מצב שבו תאלצו לחזור על עקבותיכם. במידה וכתובת המגורים אינה מעודכנת בתעודת הזהות, יש צורך להגיע מצוידים בחוזה השכירות. במעמד זה נקבע המעמד שלכם בתור עוסק פטור, עוסק מורשה וכדומה, לכן מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע בטרם תחילת התהליך.
- פתיחת תיק בביטוח לאומי – במקרה הזה ניתן להסתפק במשלוח הטופס בפקס אל הסניף הקרוב ביותר לאזור מגוריכם.
לסיכום, אומנם לא מדובר על תהליך מסובך במיוחד, אך מומלץ להתייעץ עם רו"ח מוסמך במטרה לקבל את כל הפרטים. רו"ח עמית מהלל עוסק בתחום מזה שנים ומבטיח שירות אמין ומקצועי. לפרטים נוספים צרו קשר.